AVOKADO – zdravlje na tanjuru

Iako još uvijek možda previše egzotičan za naše podneblje, avokado se polako, ali sigurno probija na police svih naših trgovina. Ponekad ga zaobilazimo radi cijene jer 12kn za jedan komad voćke je ipak u današnja vremena mnogo za većinu ljudi. A ponekad jednostavno ljudi ne znaju šta bi s njim, kako bi ga pripremili. Vjerujte mi, kad saznate koliko je zdrav i koliko dobroga donosi vašem organizmu, više ga nikad nećete zaobići.

Avokado je tropsko voće koje raste u Srednjoj Americi i Meksiku. Neki tragovi upućuju da se uzgaja još od 8000. g. pr. Kr. Od 16. stoljeća je prisutan i u Europi. Može uspijevati i u mediteranskoj klimi, ako ste zainteresirani da ga pokušate i sami uzgojiti. Pogotovo to preporučamo onima koji žive u srednjoj i južnoj Dalmaciji radi velike količine sunčanih i toplih dana.

Avokado se smatra za jednu od najhranjivijih namirnica na svijetu zbog svog iznimnog nutritivnog sastava. Fantastičan je izvor mononezasićenih masnih kiselina, koje nalazimo i u maslinovom ulju te orašastim plodovima i koje su odlične za zdravlje srca te pogoduju održanju optimalne tjelesne težine. Bogat je izvor karotenoida luteina koji potpomaže zdravlje očiju i smanjuje mogućnost pojave katarakte. Iako je banana sinonim za bogati izvor kalija, avokado sadrži 35% više kalija u odnosu na bananu.

Svaki avokado sadrži i preko 20 vrsta različitih vitamina (pogotovo su značajni vitamini B skupine i vitamin E), minerala i fitonutrijenata koji omogućuju obranu od raka, srčanih bolesti i znakova preranog starenja.

Jako je koristan u regulaciji krvnog tlaka, hormona, jačanju imunološkog sustava, u borbi protiv lošeg zadaha, snižava rizik stvaranja bubrežnih kamenaca, koristan u liječenju psorijaze, a antioksidansi iz avokada pomažu neutralizirati slobodne radikale koji su važni za poboljšanje vida i sprečavanje očnih problema kao što su astigmatizam, mrene i glaukom.

Sad kad smo pobliže upoznali samu voćku, vrijeme je da vam kažemo nešto više o tome kako možete pripremati avokado. Sam plod je relativno neutralnog okusa, što je prednost jer s njim možete pripremati i slana i slatka jela. Predivne je zelene boje kad se oguli, a posebno treba paziti da je potpuno zreo kad ga želite koristiti. Osim toga što je jako zdrav, vašim jelima će dati kremastu teksturu poput nekog vrhnja za kuhanje ili maslaca. Tako da je idealan za vegansku prehranu, kao i za sve one koji paze na kolesterol. I gdjegod inače upotrebljavate jaja, maslac, mlijeko vrhnje, možete koristiti i avokado. Vjerojatno su mnogi od vas čuli za poznati umak koji se koristi u meksičkoj kuhinji guacamole, ali to nije ni približno jedini način kako možete pripremiti avokado. U nastavku vam donosimo nekoliko naših prijedloga za ukusna jela sa avokadom.

AVOKADO SMOOTHIE

Ovdje možete biti jako maštoviti. Može vam baza biti banana i zobeno ili bademovo mlijeko pa lagano dodajete avokado, konopljin proteinski prah, moringu, kokos i ostalo voće, povrće i suplemente koje volite jesti. Poigrajte se okusima i bojama!

Green-Smoothie-with-Avocado-Kiwi-and-Cucumber

BRZI RUČAK SA AVOKADOM

Ako želite fin i ukusan ručak gotov za 15 minuta, preporučamo špagete u umaku od avokada. Prvo skuhajte špagete, zatim ogulite avokado i u posebnoj posudi mu dodajte malo limunovog soka, zobenog vrhnja, začinskog bilja, po želji malo senfa, maslinovog ulja i par žlica vode u kojoj su se kuhali špageti. Smiksajte sve skupa te polijte po špagetima. I uživajte u svježim okusima!

12742483_1130775490266672_7275280997764369994_n

TORTILJE PUNJENE KREMOM OD AVOKADA

I ovo može biti jedan od brzih prijedloga za ručak ili večeru. Ako ne radite sami svoje tortilje, uzmite kupovne integralne, smiksajte avokado, naribajte tofu, vegansku mozzarelu i napunite između dvije tortilje. Kratko zapecite u pećnici da se sir otopi. Kad je gotovo, prerežite na četiri dijela i uživajte u ukusnom predjelu!

best-cheeseless-quesadillas

SALATA SA AVOKADOM

Salatu možete raditi sa bilo čim. Preporučamo da skuhate smeđu leću, slanutak ili neku drugu mahunarku koju volite jesti, odlično se u salate uklapa i kvinoja, pseudo žitarica koja je jedna od najhranjivijih namirnica na svijetu, nasjeckate i naribate mrkvu, malo jabuke, kruške ili nekog drugog voća po želji, sezonskog povrća poput krastavca, paprika ili rajčice, malo mozzarele, maslinovog ili bučinog ulja te na kraju avokado. Kombinacije su beskonačne, a svaki put možete imati malo drugačije, ukusno i hranjivo jelo.

12650990_1127470637263824_8781857779580876549_n

TOST SA AVOKADOM

Brzo i ukusno, nakon što tostirate svoj sendvič sa sastojcima po želji, ubacite avokado narezan na šnite i uživajte!

PJ_MAY-28-607x405

MOUSSE OD ČOKOLADE I AVOKADA

Smiksajte očišćeni avokado sa malo kakao praha i agava sirupa. U to dodajte ohlađenu, tamnu čokoladu otopljenu na pari sa prstohvatom soli i malo zobenog vrhnja. Sve zajedno pomiješajte i stavite u frižider na hlađenje. Kad se ohladi, uživajte u zdravom i ukusnom desertu!

20160128_180232 20160129_154802

KOLAČI I TORTE S AVOKADOM

Što se tiče slastica, upotrijebite avokado umjesto maslaca i margarina u tijestu, a u kremi ga jednostavno pomiješajte sa otopljenom čokoladom ili izrađenim šlagom. Ako vam bude potrebno nešto za stvrdnjavanje, umjesto želatine možete koristiti odličnu agar agar algu. Uživajte u vašim zdravim slasticama sa avokadom!

Avokado torta