BRZI I ZDRAVI DORUČAK: Puding od chia sjemenki sa kokosovim mlijekom i voćem

chia-seeds-in-a-bowl 2016-02-12 13.31.54 2016-02-12 13.31.21

Chia sjemenke su plod biljke iz porodice metvice, koja raste u Meksiku i Gvatemali. Imaju nevjerojatnu nutritivnu vrijednost. Opskrbljuju tijelo proteinima, vitaminima i mineralima kalcijem, kalijem, bakrom, željezom, cinkom. Odličan su izvor vlakana koja pospješuju rad probave. Obiluju omegom-3, trostruko više nego namirnice životinjskog porijekla, šest puta više imaju kalcija od mlijeka te šest puta više bjelančina od graha.

Ove sitne sjemenke daju energiju tijelu (na Majanskom jeziku riječ chia znači snaga), pomažu probavi, poboljšavaju zdravlje krvnih žila, jačaju zube i kosti, opskrbljuju tijelo kvalitetnim bjelančevinama te potpomažu mršavljenju.

Chia sjemenke su neutralnog okusa pa se mogu dodavati u brojna jela. Koristimo ih umjesto jaja i za zgušnjavanje jer prije upotrebe ih treba natopiti barem 10 minuta da nabubre. Može ih se stavljati u smoothie, jogurte, kekse, u kruh, kolače i peciva te raditi pudinge koji se ne kuhaju. Jedan takav recept vam donosimo i danas kao prijedlog za brzi doručak ili desert.

Za ovaj puding će vam trebati:

  • Šalica kokosovog, zobenog ili nekog drugog biljnog mlijeka
  • 4 žlice chia sjemenki
  • čips od kokosa
  • agava sirup
  • ekstrakt vanilije
  • voće po izboru
  • topljena čokolada

U šalicu kokosovog mlijeka, stavite chia sjemenke i agava sirup, promiješajte i stavite u frižider najbolje preko noći. Kad se stvrdne, na puding stavite čips od kokosa, voće po izboru (banana, kivi) i malo topljene čokolade. Doručak je spreman.

Dobar tek!