Što su masti i koje su zdrave za naš organizam?

Masti su zajedno sa ugljikohidratima i proteinima, osnova naše prehrane. Služe nam kao izvor energije za procese u organizmu i za njegovo funkcioniranje. Daju osjećaj sitosti, reguliraju proizvodnju hormona i posljednje se razgrađuju.

Postoje dobre i loše masti. Loše masti nalazimo u proizvodima životinjskog porijekla, podižu razinu lošeg kolesterola, čest su uzrok dijabetesa i debljanja, bolesti srca i žila. Posebno nam se kao preporučljiva i ukusna masnoća pokušava kroz medije prezentirati svinjska mast koja je izuzetno nezdrava, kalorična, kolesterol koji sadrži je izrazito opasan za ljudski organizam i krvožilni sustav, a jako je i kvarljiva u usporedbi sa svim ostalim uljima. U trgovinama je jako dostupna cijenom upravo zato jer nije dobra za naše zdravlje, a isto tako korištenjem svinjske masti i ostalih masti životinjskog porijekla, podržavamo iskorištavanje i zlostavljanje životinja.

Dobre masti su zdrave biljne masnoće dobivene od sirovina iz organskog uzgoja i obrađene hladno-prešanim postupcima. Poboljšavaju krvožilni sustav, dobro utječu na mozak, čine kosu sjajnijom, pomlađuju, reguliraju san i još mnogo toga. Nalaze se u biljnim proizvodima i orašastim plodovima. Od ulja su najpoznatija i najzdravija: maslinovo, laneno, konopljino, kanola, kokosovo ulje.

Lan je prirodni biljni izvor visokih koncentracija esencijalnih masnih kiselina, dijetalnih vlakana te brojnih drugih nutrijenata. Sadrži linolnu, oleinsku te palmitinsku masnu kiselinu, a laneno sjeme je najbogatiji biljni izvor omega-3 masnih kiselina (dvostruko veći od ribljeg ulja). Odličan je za mozak i moždane funkcije, kao prevencija ateroskleroze, protiv upala, za dobru probavu, protiv artritisa i još mnogo toga iz širokog spektra ljekovitog djelovanja. Ulje se koristi u svakodnevnoj kuhinji, ali ne za kuhanje jer nije stabilno na višim temperaturama, dok sjemenke možete koristiti u zdravom doručku, kruhu i pecivima, umjesto jaja u jelima i sl.

Konoplja je jedna od najljekovitijih biljaka svijeta. Konopljino sjeme je bogat izvor svih 20 aminokiselina, uključujući i 9 esencijalnih. Ima savršen omjer omega 6 i omega 3 kiselina koje štite od kardiovaskularnih bolesti. Sjemenke konoplje jačaju obrambeni sustav organizma, smanjuju kolesteroj i štite krvne žile i mnoge organe. Vrlo je lako probavljivo. Konopljino ulje nije preporučljivo pržiti jer se uništavaju vrijedni sastojci. Konzumiranje konopljinog ulja pomaže u sprečavanju visokog kolesterola i tlaka, vitalizira, smanjuje upale, jača funkcije mozga. Savršeno je i za njegu kose i kože.

Kokos je fantastičan izvor masnih kiselina. Kokosovo ulje smanjuje kolesterol u krvi, korisno je za sve koji žele izgubiti na težini, odlično podnosi termičku obradu pa se preporuča što više na njemu kuhati i peći. Kokos je preporučljivo koristiti i za njegu tijela, kože, kose, zubi. Mogućnosti njegove upotrebe su zaista jako široke.

Avokado moramo istaknuti jer je odličan za zdravlje kardiovaskularnog sustava, pomaže regulaciji krvnog tlaka uz pomoć kalija te je bogat vitaminom E koji je snažan antioksidans. Ulje avokada je bogato esencijalnim masnim kiselinama koje održavaju elastičnost kože, a sam plod je zahvalan kao namirnica u kuhinji za raznolika i maštovita slana i slatka jela.

Kod izbora ulja, preporučamo da odabirete hladno prešana ulja koja nisu termalno obrađena i nisu izgubila zdrave sastojke.

Velik je izbor masnoća biljnog porijekla koje su odlične za naš organizam, koje nam daju energiju, s kojima možemo pripremati sva jela i u potpunosti zamijeniti životinjske masnoće.

Sjemenke contend-Hemp-Seed-Oil orasasti-plodovi kokosovo-ulje index 9af1826b772c4d0c3b40cc25c52f7637_XL